dinsdag 22 december 2009

Ik kijk uit mijn raam. Sneeuw, overal sneeuw. Dat prachtige zijdezacht lijkende, witte sneeuw. Ik volg enkele sneeuwvlokken. Ze nemen hun reis vanuit de hemel naar de grond, al dwarrelend. En sprookjesachtig gezicht. In de verte vliegen meeuwen in het rond. Binnen galmt het nummer Guaranteed van Eddie Vedder door mijn rode kamer. Het is hier lekker warm. Weer kijk ik uit mijn raam,de vlokken zijn nu groter gewroden. Ze zijn van formaat chocoladevlok geevalueerd naar formaat vingerkootje. Een smalle witte kater klimt over de daken van de schuurtjes. De kat zit stil en staart in de verte, af en toe gaat zijn staart een beetje omhoog en ploft dan weer in de sneeuw. Het lijkt wel of de kat mediteerd, alsof hij in trans is. Ik heb zin om naar buiten te rennen te springen in de sneeuw erin te vallen. Een ijskoud gezicht te krijgen en het enige wat me warmte geeft mijn tranen van vreugde zijn. Maar dat kan niet. Want dan wordt ik nat en koud, moet ik weer douchen terwijl ik dat net heb gedaan en kijken de kindertjes aan de overkant van de dijk me aan alsof ik niet goed bij mijn hoofd ben. En dat is ook wel een beetje zo. Maar wie is dat nou wel. Als iedereen normaal zou zijn zou er een saaie werled zijn en zou  (net zoals in de aflevering van jaren geleden van Fairly odd Parents) de wereldbewoners in grijze spatten veranderen. Morgen ga ik naar Amsterdam, eindelijk want ik zou eigenlijk maandag al gaan maar dat kon niet want er reden geen bussen en treinen. Nou, dat vind ik trouwens zo stom hè, dat als er in Nederland,waar het altijd zo goed is georganiseert en bladiebla, als er een paar centimeter sneeuw valt, er opeens te weinig sneeuwschuivers zijn, er geen treinen en bussen meer rijden en 3/4 van  het nieuws gaat over de verschrikkelijke sneeuw. Ze moesten er anders naar kijken, naar hoe mooi het wel niet is. Ja oké, er is niet echt tijd voor omdat er dingen moeten worden geregeld om de weeromstandigheden een beetje verdragelijk te maken, maar toch... In Oostenrijk, Italie, Rusland, Polen en Zwitserland valt er elke winter ontzettend veel sneeuw maar die zijn wel goed voorbereid. Doei.

1 opmerking:

  1. Anoniem27/12/09

    Nou, ik ben jaloers. in oostenrijk is er geen hoepeltje sneeuw gevallen.

    BeantwoordenVerwijderen